פרסום עסק או מוצר במסכים דיגיטליים כבר מזמן הפך לעניין שבשגרה. גם באנרים שמגיחים בתזמון מתוכנן בזמן שאנחנו גולשים באינטרנט הפכו שכיחים ובולטים מאוד לעין. חלק מאותן מודעות פרסום דיגיטליות הן סטטיות ואילו חלק אחר הוא דינאמי - מסרים ואמצעים ויזואלים זזים על פני המסך. בהצגת מותג או שרות בפני עוברים ושבים במרכז קניות כמו גם בפני הגולשים ברשת, עומדת הדילמה הזו האם להשתמש במודעה המציגה תמונה קפואה או זזה.
אז מה באמת עדיף - תמונה קפואה או מודעה זזה? האם התשובה היא חד משמעית?
מסתבר כי לכל אחת מדרכי הפרסום, היתרונות והחסרונות שלה. החלטנו לבדוק עבורכם איזה שיקולים חשוב לקחת בחשבון בכדי להכריע אם המוצר או השירות שלנו יועבר במודעה סטטית או דינמית, בצורה האופטימלית.
כמובן שמודעה או באנר דינאמיים נותנים הרגשה של חיות, כאילו מדובר בסרטון וידאו. תוכן דינמי שהוא גם איכותי, נוטה למשוך יותר את העין בדרכ מאחר והתנועה מייצרת עניין וסקרנות מצד הצרכנים והמידע בה מורכב יותר.
ניקח לדוגמא פרסום במסעדות או עסקי מזון מהיר. במסכי הלקוח, תוכן נע של המבורגר עסיסי שמשתנה לתוספת ומשם לשתייה, יהיה לרוב אפקטיבי בהרבה מתוכן מקביל שיציג תמונה קפואה של 'הארוחה כולה' - המבורגר עם תוספת ושתייה.
הדבר אף מוכח מחקרית שבכל הקשור להתאמת תוכן אישי רלוונטי ברשת למשל (בלוגים, עדכוני מדיה חברתית, תכני אתרים חכמים ועוד), שיעורי ההמרה של הפרסום הדינמי באותו אתר גבוהים בהרבה מזה של הפרסום הסטטי. עוד עובדה מוכחת היא שתוכן משתנה המותאם אישית, גורם למבקרים לחזור אליו שוב ושוב. חשוב לזכור שמרבית התוכן הסטטי נחשב חד כיווני, כזה שאינו מייצר דו שיח עם הלקוח ועל כן גם שעורכים אותו היטב, הוא עלול לפספס את המטרה בהרבה קמפיינים פרסומיים.
אז ניראות ובולטות חשובים ביותר. אך האם לכל עסק, שרות או מוצר נעדיף את התוכן שזז ומשתנה על פני זה הקבוע? לא בהכרח.
מודעות סטטיות באשר הן, עלותן לרוב תהיה זולה יותר. בכל האמור לפרסום ברשת ובפרט ברשתות חברתיות, בלוגים וכ'ו. רמת המשאבים שנצטרך להקצות ולהשקיע בפרסום פוסטים איכותיים בכל פעם מחדש, תהיה גבוהה לאין שיעור במודעות דינאמיות ולא תמיד אופי השרות או המוצר שלנו מצדיק או שווה את כל המאמצים האלה.
קמפיינים סטטיים הם יעילים ביותר כשרוצים לייצר אירוע אחד קבוע שלא משתנה, כשמעלים מודעות למוצר או שרות ספציפיים או כאלה שהצרכן כבר מכיר מראש. הם קלים מאוד לשליטה - הצבת תמונות,טקסט ולוגו. מידע סטטי מתאים כאמור להעברת מסר אינפורמטיבי, תפריטים, רשימת שירותים וכד'.
כאשר תיק המוצרים או השירותים קטן יחסית, כשרוצים לפרסם שירות מאוד מסויים ויחיד, אזי התוכן הסטטי יהיה מתאים ויעיל יותר.
לעומת זאת, אם מדובר בעסק המוני המושך אלפי לקוחות ומציע מגוון רחב של מוצרים בקטגוריות שונות, אזי המיקוד הדינאמי יהיה הפתרון האידיאלי כמו גם בעסקי מסחר אלקטרוני למשל. לצורך העניין, הרבה חובבי ספורט אוהבים נעלי נייק או אדידס. אך לכל אחד ההעדפות שלו מבחינת צבע, נוחות, תצוגה והקשת שבנעל למשל. פרסום דינמי למותג מוכר יכול לכוון במדוייק כל חובב ריצה שכזה לדגם הספציפי אותו הוא חושק.
למודעות סטטיות ודינמיות ערך ומשקל רב בעיצוב דעת הקהל. תוכן סטטי ודינמי על גבי צגים דיגיטליים הוא כלי שיווקי נהדר וכוח מכירה אדיר. שקלו היטב את צעדיכם ועשו היטב את שיעורי הבית שלכם לפני שתחליטו אם פני העסק או המוצר שלכם הוא למודעות דינמיות או סטטיות. נשמח לסייע לכם בבחירה והפקת הקריאייטיב והצגתו לקידום מכירות פנימי.