שיווק Indoor (פנימי או בתרגום חופשי - מה שבתוך דלת העסק/חנות/משרד), הוא שם כולל לסט מהלכים שיווקיים שכל מסעדה, משרד תיווך, קליניקה רפואית, ספא, בית קפה וחנות מצרכים יכולים, צריכים ועושים מדי יום, כדי להגדיל את המכירות.
אם בעבר מסעדה הציגה את המנות פיזית על הדלפק, לאחר מכן עברה לצילום של המנות, הצגתן בתפריט ועד העלאת תמונות לרשת, כיום היא גם מקרינה את המנות למבקרים (בחוץ / בפנים) ובכך מגדילה את המכירות הספציפיות והכלליות. כך גם קופות חולים שמשדרות במסכים הוראות והנחיות לממתינים בתור, כך גם בבורגר האחרון שביקרתם - התפריט לצד או מאחורי הקופות היה ממוחשב וכך גם במשרדי תיווך, חנויות אלכוהול, ספא/מכוני כושר ובעצם בכל עסק שמבין את עוצמת השיווק הפנימי - Indoor.
יש שיווק indoor אונליין?
אומנם אנחנו דנים בעולמות של עסקים פיזיים, חנויות אופנה וקוסמטיקה, אולמות תצוגה, משרדי תיווך/ביטוח/דואר ובתי קפה, אך את הדוגמא הבולטת לעוצמת השיווק הפנימי אפשר לשאוב דווקא משתיים מענקיות המכירות המקוונות - אמזון ואיביי. לשתיהן, יש משאב אדיר ובו הן שמות את מירב הפרסומות שלהן - האתר. אין מקום שבו אמזון מפרסמת יותר את מרכולתה מאשר בין דפיה השונים וכך גם איביי וכל אתר מסחר מקוון (איקומרס מקצועי אחר). שטח הפרסום היקר הזה, שבדרך כלל עמוס בקהל יעד מפולח ומוכן ברמה זו או אחרת לרכישה, הוא נכס אדיר והן לא מפספסות אותו.
איך עושים שיווק Indoor אופליין?
בעולם הלא מקוון, עסקים שחיים על תנועת לקוחות, צריכים לדעת למשוך אותם, להנעים את זמנם ולכוון אותם. יש מקומות בעולם (או בשוק הכרמל) שבהם נהוג 'למשוך' על ידי קריאות והזמנה מפורשת. יש מקומות (כמו בקניונים לרוב) שבהם הריח המפוזר אוטומטית בשעה ובעוצמה מסוימת יעשה את העבודה ויש מקומות שבהם המוכר החינני או המסך הבוהק, יקלעו בדיוק לטעמו של המבקר ויבהירו לו שהוא הגיע למקום הנכון כדי להשיג את מבוקשו - בין אם הוא ידע מה הוא מחפש או לא.
מסכי LED לדוגמא המציגים תכנים בשליטה מרחוק, יכולים במיקום הנכון לעשות את כל העבודה הנ"ל בעצמם - 'לקרוא' להולכי רגל עם תצוגה ויזואלית מושכת מתוך ואל תוך החנות/משרד, להנעים את הזמן/להעשיר אותו במידע/מפרט קטלוגי ולבצע 'הובלה' של הלקוחות אל המסר השיווקי/המוצר המבוקש.
למה יכול לצפות עסק שמתחיל שיווק Indoor?
אם החלטתם לעשות מהלך שיווק פנימי במשרד/חנות/שטח מסחרי שלכם ובניתם אסטרטגיה נכונה, תוכלו להנות מכמה יתרונות:
- הגדלת מכירות של מוצר/סדרת מוצרים.
- חשיפה גדולה ו/או מהירה של מבצעים ועדכונים.
- דינמיות של המסר השיווקי (בהתאם לעונה/מבצע/יום מכירות מיוחד).
- תדמית משופרת.
לבניית אסטרטגייה נכונה של פירסום פנימי באמצעות מסכים, פנו אל המומחים שלנו במסכים דיגיטליים וחוויית לקוח פיזית. נשמח לייעץ ללא התחייבות >>