Digital Signage היא כבר לא 'באז וורד' מסתורית שמעטי עסקים מתנסים בה. כיום, שילוט דיגיטלי נפוץ באולמות שמחות ענקיים ורשתות מכוני כושר, כמו גם במשרדי ראיית חשבון קטנים, קיוסקים, חנויות אופנה, קליניקות ועוד. כדי להבין את גודל התופעה והחשיבות המכרעת שלה בתהליכי מכירות, ריכזנו מספר מחקרים וסקרים שנעשו בשנים האחרונות, המתאימים לתקופת 'פוסט קורונה' בישראל ובעולם.
Digital Signage / שילוט דיגיטלי "פוסט קורונה"
מחקרים, סקרי שוק וניתוח מגמות, מסתמכים על תנועה בפועל של רוכשים, של כספים, סחורה ושילוח. העצירה הכמעט מוחלטת שכפתה הקורונה על העולם, שיבשה את הפרמטרים הללו, במיוחד קרב חנויות, משרדים ועסקים שמטרתם אירוח לקוחות. אך עתה, נדמה שפתאום, כפטריות אחרי הגשם, צצים מסכי שיווק דיגיטלי מכל עבר, ברחוב ובתוך העסקים. ממש כמו שלפני עשר שנים צעק מנהל השיווק 'חייבים להיות ברשתות החברתיות!' והיה לו קשה לשכנע, כך גם בשנים האחרונות, שנות ההתאוששות שהיו ויבואו - הטרנד החזק הוא השילוט הדיגיטלי (למעשה מדובר על התוכן ופלטפורמת השליטה בו, קצת פחות בחומרה).
שילוט דיגיטלי הוא חלק מתהליכי טרנספורמציה דיגיטליים שתמרחשים בכל עולם העסקים. כ 30% ממנהלי העסקים בארה"ב לדוגמה, מעידים שהשנה היא השנה שבה תהליך דיגיטלי כלשהו ישנה לחלוטין את צורת העבודה שלהם. המשמעות היא שנראה יותר ויותר שימוש בצגים חכמים בקרב שירותי בריאות, קמעונאות, טכנולוגיה, עמותות, חינוך, משרדי תאגידים - מגוון תעשיות שכולן מאמצות את אותו כלי לתקשורת מול הלקוח/ה. הקלות שבהתקנת הציוד, יחד עם תוכנת שליטה בתוכן המוצג, הופכות את ההטמעה של השילוט הדיגיטלי למהירה וקלה - וכפועל יוצא גם כדאית.
מה אומרות הסטטיסטיקות על שילוט דיגיטלי ומכירות?
יותר מארבעים אחוז מהקונים בחנויות, מעידים שתצוגה דיגיטלית יכולה לשנות או לגוון את מה שהם קונים אם המידע מוגש רלוונטי ובזמן. כאשר לקוח נמצא בהמתנה, הוא פנוי לקבלת מסרים על שירותים שלא הכיר ו/או הסבר על תהליכים שהוא כבר חלק מהם. כאשר לקוח מסתובב בין מחלקות חנות, הוא יכול להיחשף למבצעים מותאמים ומעודכנים. כאשר הלקוח נמצא בבר/מסעדה, ה UPSALE שמתרחש מוקדם בשלב האירוח ומהווה בעיה למלצרים בהמשך, הופך נגיש וקל יותר.
מימושים של שילוט דיגיטלי בעולם העסקי/פרטי
אחרי שהעולם התאושש מהתמודדות עם סגרים ותחלואה קשה, הרחובות, הקניונים והמרחב הציבורי נפתחים במהירות ומזמינים יותר מתמיד. השאיפה של כל עסק ששרד - לחזור לשגרה, לרבות השגת זרם הלקוחות, גודל עגלת הקניות, מעורבות לקוחות, מיתוג וכמובן השורה התחתונה - הגדלת המכירות. בכל אחד מסעיפים אלו יש שימוש הולך וגובר בצגים דיגיטליים חכמים, שיווק פנימי דיגיטלי על גבי מסכים חכמים עם פלטפורמות התאמת תוכן, שימוש במוזיקה וריח ומתן חוויה מקיפה ללקוחות שמגיעים לעסק = יצירת אווירה. את השלטים החכמים נוכל למצוא כתפריטים מתחלפים במסעדות, כאמצעי הכוונה בקליניקות, כמנעימי זמן במכוני טיפוח, מעשירי חוויה באולמות ספורט, כושר ותצוגות אופנה.
גם בלובי הבניין ואפילו בבתים פרטיים, ניתן למצוא צגים דיגיטליים שמסייעים לוועד הבית/חברת האחזקה של הבניין להעביר מסרים, ליעיל את הגבייה ולתקשר עם הדיירים בצורה מותאמת ולא מעיקה.
מעוניינים להוסיף מימד חדש/משודרג של חווית לקוח/דייר ועובדי המשרד? פנו אלינו להתאמת צגים חכמים ומערכת שליטה מקיפה >>