בעולם המהיר של תעשיית המזון והקולינריה, מסעדות ובתי אוכל מסוגים שונים, חייבים להסתגל ולהתפתח כל הזמן כדי להקדים את המתחרים. אחת הדרכים שבהן מסעדות עושות זאת היא באמצעות שילוב תפריטים דיגיטליים בפעילותן. תפריטים דיגיטליים משנים את הדרך שבה מסעדות משרתות את הלקוחות והופכים את תהליך ההזמנה לקל יותר, יעיל יותר ומושך מבחינה ויזואלית. במאמר זה, נצלול אל היתרונות של תפריטים דיגיטליים, נסקור את הסוגים הנפוצים של תפריטים דיגיטליים ואת חמש הסיבות המובילות מדוע מסעדות בוחרות לעשות את המעבר לשימוש בתפריט דיגיטלי. בנוסף, נלמד מעדותו של בעל עסק קולינרי, כיצד תפריטים דיגיטליים שינו את הדרך שבה פועלים אצלו במסעדה ונדגיש את חמשת הסוגים המובילים של עסקים קולינריים המשתמשים בתפריטים דיגיטליים.
מהם תפריטים דיגיטליים ומדוע הם חשובים?
תפריטים דיגיטליים הם לוחות אלקטרוניים/מסכים חכמים המציגים פריטי מזון ושתייה בצורה מושכת ויזואלית ואינטראקטיבית. הם נועדו להפוך את תהליך ההזמנה לקל יותר, מהיר יותר ויעיל יותר הן ללקוחות והן לצוות המסעדה. התפריטים מוצגים בדרך כלל בטלוויזיות בעלות מסך שטוח או מכשירי טאבלט, ולקוחות יכולים לנווט בקלות ולבצע הזמנות באמצעות מסכי מגע ייעודיים, או באמצעות הנייד שברשותם. תפריטים דיגיטליים מספקים למסעדות יתרונות רבים, לרבות יעילות מוגברת, עלויות הדפסה נמוכות יותר, יכולת פריטי התפריט והתמחור באופן מיידי ועוד. היתרון הנלווה, הוא היכולת לאסוף נתונים ותובנות לגבי העדפות הלקוחות.
סוגים שונים של תפריטים דיגיטליים
ישנם מספר סוגים של תפריטים דיגיטליים בהן מסעדות בוחרות, כל אחד עם תכונות ומטרות ייחודיות משלו.
תפריטים דיגיטליים שולחניים: אלו הם מכשירים קטנים וניידים עם מסך מגע המונחים על כל שולחן. לקוחות יכולים לבצע את ההזמנות שלהם בקלות ולראות את פריטי התפריט והתמחור.
תפריטים דיגיטליים צמודים על הקיר: אלו הן טלוויזיות גדולות בעלות מסך שטוח המותקנות על הקיר ומשמשות להצגת פריטי התפריט והתמחור.
תפריטים דיגיטליים אינטראקטיביים: אלו הם תפריטים דיגיטליים המאפשרים ללקוחות ליצור אינטראקציה עם פריטי התפריט והתמחור, למשל, על ידי התקרבות לתמונות של פריטי מזון או שתייה או על ידי קריאת תיאורים מפורטים.
תפריטים דיגיטליים ניידים: אלו הם תפריטים דיגיטליים שניתן לגשת אליהם במכשירים הניידים של הלקוחות, בין אם דרך ברקוד QR, אפליקציה או דרך אתר אינטרנט של המסעדה.
5 הסיבות שמובילות מסעדות לעבור לתפריטים דיגיטליים
יעילות מוגברת: תפריטים דיגיטליים מאפשרים למסעדות לעבד הזמנות בצורה מהירה ויעילה יותר, הם מצמצמים את זמני ההמתנה ללקוחות ומשחררים את הצוות להתמקד במשימות אחרות.
עלויות הדפסה נמוכות יותר: תפריטים דיגיטליים מייתרים את הצורך של מסעדות להדפיס ולהפיץ תפריטים פיזיים ובכך חוסכים כסף בעלויות הדפסה והפצה.
עדכונים קלים: תפריטים דיגיטליים מאפשרים למסעדות לעדכן פריטי תפריט ותמחור באופן מיידי, ללא צורך לעבור תהליך שעולה בזמן, משאבים והתעסקות של כח אדם.
נתונים ותובנות: תפריטים דיגיטליים אוספים נתונים ותובנות לגבי העדפות הלקוחות. הם מאפשרים למסעדות לקבל החלטות מושכלות לגבי פריטי תפריט ותמחור.
חווית לקוח משופרת: תפריטים דיגיטליים מספקים ללקוחות חווית הזמנה אינטראקטיבית ומושכת מבחינה ויזואלית, מה שהופך את תהליך ההזמנה לקל ומהנה יותר.
איך תפריט דיגיטלי שיפר את הביצועים העסקיים של המסעדה?
בעל רשת מסעדות שהתנסה בפיילוט בסניף מוביל: "מאז המעבר לתפריטים דיגיטליים, הפעילות שלנו הפכה ליעילה הרבה יותר. אנחנו מסוגלים להעביר לתפעול הזמנות מהר יותר ולעדכן את פריטי התפריט והתמחור באופן מיידי. בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת לנו לאסוף נתונים ותובנות חשובות לגבי הלקוחות שלנו. חווית הלקוח המשופרת סייעה גם היא להגביר את שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות. אמליץ בחום על תפריטים דיגיטליים לכל מסעדה המעוניינת לשפר את פעילותה ולעלות את העסק שלה לשלב הבא".
מעוניינים גם אתם לשלב תפריטים דיגיטליים בתהליך השיפור והשידרוג של העסק הקולינרי שלכם? פנו למומחים של ארטינקס וקבלו ייעוץ מותאם אישית ועסקית ללא התחייבות >>