למה כל מסעדה בעצם צריכה לעבור לשימוש בתפריטים דיגיטליים?
במאמר זה נסקור את הסיבות לכך ומה בעצם היתרונות הבולטים שלהם אל מול תפריטי הנייר המסורתיים. לסיום נבדוק איזה אתגרים או מכשולים ניצבו בדרך וכיצד הם נפתרו.
- בהירות ובולטות - היכולת להשתמש בעזרים ויזואליים ובפרט אנימציה, מעבירה ללקוח את המידע בצורה הרבה יותר מוחשית , מקלה על התקשורת וגם משפיעה בסופו של דבר על הבחירה של הסועד.
- זמן = כסף. חסכון בזמן שווה כסף והרבה! בעידן הטכנולוגי של ימינו, עדכוני תפריט, מנות היום, עסקיות, ספיישלים.. כל אלה ועוד ניתנים לאזכור או לשינוי על גבי תפריטי לוחות דיגיטליים ביתר קלות ובפרק זמן קצר. מה שמוביל ומקשר גם לסעיף הבא.
- הזול יוצא היקר ביותר ולהיפך - הדפסת תפריטי נייר ושאר חומר פרסומי אודות העסק, הופכת לעתים רבות לנטל ולעול מאחר שכל עדכון,שינוי או שדרוג של התפריט, דורש הוצאה לאור מחדש של תפריטים. השקעה ראשונית נמוכה ומושכלת בתשתית דיגיטלית חוסכת הרבה עלויות וכאבי ראש לכל בעל מסעדה.
- תצוגה דיגיטלית - המימד הויזואלי משמר זכרונות חזקים בעבור הלקוח מה שמנעים עוד יותר את שהותו במסעדה ועבור רבים, אותם זכרונות ויזואליים מתובלים בטעם המסעדה, הם אלה שגם יחזירו את אותם לקוחות מרוצים אליה.
- נראות טובה יותר של התפריט - מייצרת חיבור חזק ועצמתי יותר של הלקוח לבית העסק, עם קריצה לדור הצעיר שממילא רגיל להשתמש בטאבלטים למיניהם בעבור כל מיני פונקציות יומיומיות.
- עלייה במכירות - במילים פשוטות - כסף, כסף ,כסף. ממחקרים רבים שנערכו בנושא ובפרט בארצות הברית, עולה ששימוש בתפריטים דיגיטליים מגדיל את המכירות ב21-23%. עלות ההשקעה ראשונית בטלה בשישים לעומת החסכון העתידי העצום שמתקבל מהשימוש היעיל והפשוט בתפריטים מהסוג הזה. היכולת לשנות ולעדכן מבצעים ומנות קבועות בתפריט מבלי להשקיע זמן וכספים מיותרים, היא זו שמביאה את אותן מסעדות לרווחים גדולים בהרבה מאלה שהורגלו אליהם טרם השימוש בתפריטים דיגיטליים.
- קל ופשוט לתפעול - ידידותי ללקוח, נראה מרשים ומזמין לסועדים. בטח ובטח בהשוואה לתפריטי הנייר המסורבלים.
- שילוט דיגיטלי מצמצם ומנעים יותר את זמן ההמתנה של הלקוח. סרטוני וידאו קצרים או תמונות מתחלפות אטרקטיביים לעין של מוצרים, כמו גם עדכונים על מבצעים, הינם הסחת דעת נעימה וקלילה לאורחי המסעדה שממתינים על בטן ריקה לאוכל שלהם.
- שליטה וירידה לפרטים - בניגוד גמור לתפריטי הנייר, במהפכה הדיגיטלית התפריטים יכולים להיות מותאמים לפרק זמן ספציפי של היממה. עדכונים שוטפים על עסקיות צהריים, מבצעי ערב על מוצרי אלכוהול, שעות שמחות למשל ועוד...
עם זאת, השינוי והמעבר החד מתפריטי נייר סטנדרטיים לתפריטי לוחות דיגיטליים, הציבו מספר קשיים ואתגרים עליהן צריך להתגבר על מנת שהבשורה החדשה תשמש כנכס ולא תהיה לנטל.
בראשית, שרשרת העדכון עבדה כך - השלב הראשוני היה העיצוב ואחריו לרוב קבלת אישור ממחלקת שיווק ופיתוח (בעיקר במסעדות וברשתות הגדולות). לאחר מכן השימוש בתיקייה מרוחקת (לשם שליטה מרחוק) ועדכון בן אדם ייעודי לכך מתוך המסעדה. אותו אדם שאמון על כך ואמור להעביר ולעדכן כל שינוי עיצובי, הוא זה שגם אמור להעביר את כל התוכן לתיקייה ומשם למסך הטלויזייה. כל השלבים בדרך גרמו לכך שלא היתה ערובה בטוחה לכך שכל המידע הרצוי אכן עודכן כהלכה ויופיע בצורה המתבקשת על מסך הטלויזייה. בנוסף, בהרבה מסעדות יש יותר ממסך טלויזייה אחד ועל כן כל הפעולות הנ"ל נדרשו שוב, עבור כל מסך ומסך, דבר שסירבל מאוד את היעילות והתפוקה שבשימוש בלוחות דיגיטליים.
וכמו שכולנו יודעים ולומדים, לכל אתגר טכנולוגי, יש את הפתרון הטכנולוגי שלו.
יישום מערכת מתקדמת ובה שליטה אבסולוטית בלחיצת כפתור על 10 מסכים בו זמנית, הביא את הבשורה.
הדבר הביא לצמצום משמעותי של השלבים מרגע התחלת העבודה העיצובית הראשונית ועד השידור ללקוחות בשטח המסעדה. היכולת לשנות, לעדכן ואף לערב את הלקוח בתזמון מדוייק של תפריטים ספציפיים, היא זו שהופכת את מלאכת השימוש בתפריטי לוחות דיגיטליים לכל כך קלה ויעילה.
לעיצוב והצבת תפריטים דיגיטלים במסעדה, התייעצו עמנו ללא התחייבות!