לנהל עסק ולתחזק אותו כראוי זו משימה לא פשוטה. היא תמיד טמנה בחובה הרבה קשיים, מחסומים ואתגרים רבים בדרך. הדבר נכון שבעתיים לעת הזאת, משנת 2020 ואילך, כאשר עסקים רבים נסגרו, עברו למתכונת מצומצמת או דיגיטלית יותר וכך עסקים רבים עושים שינוי מסלול מחדש כדי להתאים את עצמם להלך הרוח ולדרישות השוק והצרכנים כיום. במאמר זה בחרנו לתת לכם טיפים שווים במיוחד להתנהלות עסקית שפוייה ונכונה שתעזור לכם להרים או לשדרג את העסק שלכם למקום הרצוי מבחינתכם.
- מחקר עצמאי - בפתיחה של כל עסק, חשוב לדעת ולהגדיר מראש מיהו קהל היעד שלכם אליו תרצו לכוון ולפנות. ולא פחות חשוב מכך, מי המתחרים שלכם. האם העסק בו תשקיעו ממיטב מרצכם וממונכם הוא בכלל בעל פוטנציאל רווחי, האם מדובר בתחום מוכר בו תוכלו לבדוק מאותם מתחרים איך זה עובד אצלם ועוד. אותן בדיקות יסודיות ועצמאיות מצידכם עשויות לחסוך לכם בעתיד הרבה כסף ובמקרים רבים גם אנרגיות מיותרות ומפחי נפש ותסכולים.
- להתחבר לקהילה העסקית המקומית - הרבה בעלי עסקים נמנעים או סולדים מאירועים חברתיים עסקיים כמו נטוורקינג. הם רואים בכך בזבוז זמן יקר בלהתמנגל עם אנשים זרים מתחומים שונים על ארוחת בוקר באיזה בית קפה או מסעדה קרובה. בהרבה מקרים דווקא מתווך הדירות הותיק בשכונה או הקוסמטיקאית בעלת הקליניקה ברחוב הראשי, יוכלו לעזור ליזם צעיר שבא מתחום אחר לגמרי. הכרות עמוקה עם הקהילה והאוכלוסייה המקומית ואפילו עם הפוליטיקה בעיר, יכולה ללמד אותנו המון על מה דרוש או חסר לעסק שלנו על מנת להמריא. עם מי לייצר קשרים, כיצד לפנות לקהלים חדשים ואיך לקחת החלטות מושכלות בנוגע לעסק.
- להיות ורסטיליים, לא מקובעים וגמישים להתחדשות. בעלי עסקים משגשגים הם לרוב יצירתיים, בעלי יוזמה וגם כאלה שלא מפחדים משינויים, אפילו מרחיקי לכת. הרבה פעמים מה שהיה נכון לאתמול או ללפני שנה שייך לנחלת העבר ואינו מתאים למה שהעסק שלכם זקוק ודורש כיום. לעתים נדרשת התערבות חיצונית על מנת שתהיה לכם את היכולת להסתכל על העשייה שלכם מבחוץ ומזויות אחרות.
- הכירו את יכולותיכם הייחודיות והשתמשו בהן. כל אדם הוא אינדיבידואל בפני עצמו ואיתו גם הכישורים והמיומנויות הנלווים לכך. את חלקם כמובן ניתן ללמוד או לפתח תוך כדי תנועה. היו ערים ליכולותיכם כמו גם למגבלותיכם ופעלו בהתאם. אם אתם חסרי ניסיון בעולם הדיגיטלי למשל, מצאו מישהו שזו המומחיות שלו על מנת שיוכל להנגיש לכם את הידע שלו ולהניע אתכם ואת העשייה שלכם כמה צעדים קדימה. דוגמא מצויינת לכך אפשר למצוא בענף המסעדנות. כיום הרבה בתי עסק קולינרים מטמיעים פתרונות של תצוגת תפריטים דיגיטליים / תפריטי QR דיגיטליים להזמנה קלה. יש לכך יתרונות ברורים - שמירה על הסביבה, מניעת סרבול וחסכון משמעותי בזמן על הדפסה מחדש בכל פעם של תפריטי נייר, יכולת לעדכן על מבצעים ושעות שמחות למשל בזמן אמת, פנייה ישירה ללקוח באמצעות הסמארטפונים ועוד כהנה וכהנה.
- לשמור על שפיות כלכלית, התנהלות מבוקרת וחסכנית במיוחד בראשית הדרך. מאחר והעתיד אינו צפוי, בטח ובטח בעולם העסקי וקל וחומר כיום, בתקופת הפוסט קורונה, חשוב לשמור על חיים בקצה גבול היכולת שלכם. ויש שיגידו אפילו מעט מתחת לה. אותו חיסכון יוכל לעזור ולהרים אתכם כשבאמת תזדקקו לו בזמנים הקשים בהם נפגע התזרים הקבוע ואתם תרים נואשות אחר כסף נזיל.
- האמינו לעצמכם והקשיבו לקול הפנימי. כל בעל עסק נדרש בחייו להחלטות וצעדים לא פשוטים, חלקם ממש הרי גורל. חשוב שתהיו אמיתיים עם עצמכם, נאמנים לדרך ולאינסטינקטים הבריאים שלכם. מי שמאמין בעצמו בלב שלם, מאמין גם בדרך שבחר עבור העסק שלו וזה אחד המפתחות המרכזיים להצלחה מאחר ואף אחד לא מכיר את העסק שלכם אותו בניתם, כמוכם.
- אל תשוו את עצמכם לאחרים. קל מאוד להיכנס לתסכולים כשאנחנו משווים את עצמנו, את התפוקה, ההכנסה או הרווח החודשי שלנו לאחרים. הדבר אינו נכון וגם לא הוגן. לכל אחד ואחת יש את הכישורים והמגבלות, כמו גם את הדרך והמסע האישי אותו אתם עוברים. לכן זה גם לא חכם וגם לא יעיל ופרקטי לעשות כן. חשוב להתמקד בעשייה שלכם ובמה שאתם טובים בו. אל תחמירו עם עצמכם ואל תהיו שיפוטיים יתר על המידה.
- היו ערים ופתוחים לחדשנות ולדרישות השוק שמשתנות בכל עת. על כל עסק הכרחי להיות עם יד על הדופק כל הזמן ולבדוק מה עובד ומה לא. לפעמים הכנסה של מוצר נלווה שלא חשבתם עליו או לחלופין סלדתם ממנו, עשוייה לשדרג את העסק שלכם משמעותית. זו יכולה להיות השקעה בשיווק מתוך העולם החושי למשל. לדוגמה, דגש על איכות צילום המוצרים שאתם מוכרים, הפצה של ניחוחות מסויימים שימשכו באף (תרתי משמע) את הצרכנים אל החנות שלכם, תצוגה חדשנית/מרעננת של השירותים/מוצרים על גבי צגים דיגיטליים ועוד.
- בנו גשרים ואל תשרפו אותם. מי לא נתקל בלקוחות או עוברי אורח מרגיזים, כאלה שתמיד מתלוננים, מקטרים, צועקים וסוחטים מאיתנו אנרגיות בלי שום פרופורציה. הרבה פעמים באינסטינקט הראשוני, בא לנו לשלוח אותם לדרכם ולא לראותם יותר. עם זאת, לעתים דווקא השכן הנרגן יתגלה כבעל קשרים בעירייה בדיוק במחלקה הרלוונטית לעסק. ובקיצור, אף פעם אי אפשר לדעת מול מי אתם עומדים ולכן חשוב לשמור על קשרים אישיים חמים וחיוביים. להיות אמפטיים וחייכנים כי מי יודע.. האדם הבא שייכנס בדלת החנות עשוי להיות לקוח הזהב שלכם או המנוע לפרוייקט הצמיחה העתידי של העסק.
יש לכם משרד/מסעדה או עסק שמקבל לקוחות? פנו אל המומחים של ארטינקס עכשיו, ללא התחייבות. אנו נסייע לכם לקבל החלטות מושכלות ולהטמיע פתרונות טכנולוגיה מתקדמים ולא יקרים, שיסייעו לכם לשרוד בעולם העסקי ולהגדיל את שורת הרווח >>