המגפה העולמית שיצר נגיף קוביד-19 ממשיכה להשפיע על החברה, הכלכלה והבריאות בכל העולם ונראה כי הסיום של התקופה עוד רחוק. חנויות, משרדים ועסקים רבים מעלים את השאלות - איך נערכים בחנות/במשרד לתקופה המיוחדת? מה צפויה להיות התנהגות הלקוחות בעידן החדש?
המצב החדש, 'פוסט-קורונה', גורם לחוסר ודאות בשווקים ועסקים רבים, אך גם הזדמנויות רבות. עסקי הריטייל, החנויות ונותני השירותים תמיד ידעו תהפוכות אך נדמה שהמצב הנוכחי שונה מכל מה שהכירו בעבר. עתה, עם פתיחה מחודשת ואיטית של רוב העסקים בארץ (וגם בעולם), בעלי החנויות והעסקים מחפשים דרכים לאזן בין הצורך לשמור על בריאות הלקוחות (והעובדים כמובן) לבין הצורך לשרוד ואף לגדול מבחינה עסקית.
ניהול או פתיחת חנות/עסק אחרי הקורונה - הטרנדים המובילים:
איקומרס: אי אפשר להתעלם מהעבודה שהתסתגרות חברתית שלעיתים נכפת עלינו (בעקבות מצב ביטחוני או בריאותי), מגבירה את הדרישה והביקוש באונליין. עסקים כבר לא יכולים לדלג על הדרישה הזו, שהופכת לסטנדרט מתבקש מ'השטח' - הלקוחות. כיום, עסקים רבים יכולים בקלות לאפשר מכירות באמצעות אתר, אפליקציה, DM (במסנג'רים למינהם - של פייסבוק, וואטסאפ, אינסטגרם וכמובן טלגרם).
דיגיטציה בתוך החנות: החנויות נפתחות, הקהל חוזר לזרום ויותר מתמיד מצפה לקידמה, כדי לממש את צרכיו. מיחשוב השילוט בעסק, השמעה מכוונת של סאונד/מוזיקה/מבצעים, שיתוף מידע, ניהול מלאי חי ושיפור הנאמנות של הלקוח הם רק חלק מיתרונות המהלך החשוב. בעזרת שילוט דיגטלי חכם בחנות, תוכלו להעביר מאסה של מסרים בצורה נעימה ומשכנעת.
חוויה בלי מגע: בין אם זה באתר, באפליקציה או בחנות עצמה, יותר לקוחות מבקשים לצמצם את האינטרקציה הפיזית עם המוכר/מוכרת או המותג. העצמאות מאפשרת ללקוחות לנהל לעצמם את תהליך הקנייה ולבעלי העסקים/נותני השירות נשאר רק ללוות את הלקוח הפוטנציאלי במסלול שבסיומו תשלום.
וירטואלי זה ממשי: עוד מוקדם לדבר על מימוש המוני בישראל, אבל בעולם כבר רואים את ההתקדמות וההתמקדות בחווית VR/AR, להערכת המוצרים. השיטות המתקדמות מאפשרות לבעלי עסקים לייצר הדמייה של רכישה - מדידה וירטואלית, צפייה חווייתית במוצר/ים, גישה למידע משלים ועוד.
התנהגות לקוחות בחנות/משרד/עסק אחרי הקורונה - הטרנדים המובילים:
שירות עצמי: לקוחות מצפים לקבל כמה שיותר כלים כדי להגיע לסוף הרכישה בעצמם. תמיד יהיו לקוחות שיזדקקו לסיוע, אך תחושבת העצמאות של הלקוח, מסייעת להגדיל את עגלת הקניות והנאמנות למותג.
וירטואליזציה: אם עד מגיפת הקורונה היה ברור שבחברת מטבחים צריך לבקר ועל מיטה צריכה לשכב לפני שמזמינים, באה תקופת הסגרים וטרפה את הקלפים. לקוח יכול היום לסייר בתוך דירה מיועדת, מטבח חדש או ישיבה וירטואלית עם גורמים מכל קצוות העולם, בזכות טכנולוגיות הדמייה.
תשלום מקוון/ללא מגע: כרטיסי האשראי מוחלפים באפליקציות, מזומן בעתיד יהיה דיגיטלי גם הוא כנראה, אז לא פלא שעסקים ושירותים שמאפשרים מגוון רחב של אמצעי תשלום, מאפשרים ליותר לקוחות להתקדם דווקא איתם על חשבון עסקים ונותני שירותים אחרים שתקועים בשיטות תשלום מיושנות.
מנעד של איכות ומיתוג: הצרכן הישראלי והעולמי בתקופת הקורונה עושה במודע או שלא חלוקת משאבים לצרכים על פי 'דרוש', 'כדאי' ו'מאד נחשק'. העלות בהתאם - מחנות מוצרי צריכה בסיסים, מצופה להציג מכירים מותאמים ואפשריים לכל כיס. בחנויות ועסקים שמעניקים שירותים שהם מעבר לצורך הבסיסי ובמקומות שמציעים שירותי/מוצרי 'פרימיום' נחשקים, המחיר לא משחק תפקיד כמעט. יותר ויותר עסקים מבינים שהקהל המגוון עושה 'שיפטינג' במחשבה בהתאם למצב הרוח האישי והכללי. כאשר יש שיח על סגר לדוגמה, יותר אנשים ממלאים את הבית בחבילות של נייר טואלט כדי 'שיהיה'. כאשר מדינות וערים ברחבי ישראל והעולם נפתחות למסחר ותנועה חופשית, גדלות עגלות הקניות והאצבע על דופק החשבון משתחררת.
משקיעים בבריאות: השקעה בבריאות האישית, היא צורך שהפך בסיסי בתקופה האחרונה. לקוחות מוכנים להוציא יותר, מחפשים להוציא יותר ומעריכים צעדים שדואגים לבריאותם. החל מתוספי תזונה דרך מתאמני כושר, כולם מבינים שהשקעה בבריאות יכולה לסייע איפה שמדינות גדולות במצב משבר לא.
שינוי גישה כלפי פרטיות וטעויות: בעוד שהלך הרוחות הקבוע מאד כניסתן של הרשתות החברתיות לחיינו היה בכל כוחו נגד התופעה, תוך ניסיון לשמור על פרטיות במקביל לחשיפת החיים הפרטים לכל דורש, מאז המגפה, מאפשר הלקוח הפוטנציאלי לגורמים שונים לדלות יותר מידע על תנועותיו, מתוך ההבנה שהצורך הזה יכול לסייע במניעת התפשטות המגפה. הפתיחות לשחרור הפרטיות, מאפשרת ליותר גורמי שיווק - דיגיטלים במיוחד - לנצל (לטובה כך יש להניח) את המצב ולהציע ללקוח/ה את ההצעות הנכונות עבורם.
לעומת הפרטיות, דווקא במישור של טעויות, הלקוח הפך להרבה פחות סבלני. התחרות גדולה והוא מצפה מנותן השירות/מותג/חברה/עסק/משרד לרדוף אחריו בכל מחיר ולתת לו את השירות הכי טוב, כל פעם. אפס סבלנות לטעויות ועיכובים.
בעלי עסקים/חנויות! כפי שקראתם ואתם רואים בשטח, המוצרים, הלקוחות ו'משחק המסחר' ברובו, השתנו מאז פרוץ המגיפה לחיינו. באפשרותכם להישאר רווחים ואף להאיץ את המכירות אם תקחו בחשבון את התמורות הנ"ל. לסיוע, ייעוץ ותיאום פגישה עם המומחים שלנו, צרו קשר עכשיו. נוכל לסייע לכם בהצבת מסכים דיגיטליים למשרד, תפריטים חכמים למסעדה, שירותי מוזיקה לחדרי המתנה, הפצה חכמה של ריחות בחללי עבודה/מכירה וניהול מלאי/הזמנות אונליין בקלות.