אפליקציה - כך מנהלים מסעדה היום
המלצה על מסעדה או שיטוט ברחוב, היו עד לפני כמה שנים הדרך העיקרית לגלות פינות קולינריות מצטיינות חדשות. בעידן הרשת שהכל אונליין, באינדקסים, ברשתות החברתיות ובאפליקציות הזמנת מנות ייעודית (אפליקציה משלוחים כמו וולט / או אפליקציית הזמנות למסעדה ספציפית) הדברים הפכו פשוטים יותר.
לקוחות מצביעים ברגליים ובמקרה זה, בסמארטפונים. הנתונים מראים שבשנת 2021, מרבית אוכלוסיית העולם - מעל 7 מיליארד איש ישתמשו בטלפונים חכמים. בעלי עסקים רבים ובפרט מסעדנים, כבר זיהו מזמן את הפוטנציאל העסקי שבדבר. אצל ענקית הקפה האמריקאית סטארבאקס לדוגמא, רבע (!) מסך העסקאות שבוצעו היו באמצעות האפליקציה שלה.
היתרונות של אפליקציות הזמנת אוכל
מה הופך את אפליקציית ההזמנות לכדאית עבור עסקים רבים ובפרט לבתי קפה, מסעדות ומעדניות? מה מייחד ומבדל יישום הזמנות ממסעדה שכזה, לעומת אתר אינטרנט רגיל שמקודם ברשת?
יישומים בטלפון הנייד מטבעם ורסטיליים מבחינת ביצוע פעולות. הדבר בא לידי ביטוי במתן פיצ'רים ללקוח עם יכולת התאמה בצורה אישית וכן גם ברמת היעילות והחסכון בזמן - כל פעולה באפליקציה, חוסכת זמן יקר לעומת אותו תהליך שעלול להיות מסורבל בטלפון.
בא לכם לעדכן את קהל הלקוחות בתפריט חדשני ונועז? באמצעות היישום לסמארטפון, תגיעו ישירות ללקוחות הפוטנציאליים שלכם, שמצפים ומחכים למוצא פיכם.
תכונות האפליקציה להזמנות, מאפשרות ביצוע חסכוני וחכם יותר גם של עבודת השליחות. למשל, אופציית התראות בתוך היישום שיכולה ליידע את הנהג אם יש הזמנה חדשה בסביבתו או להתריע בפני הלקוח שההזמנה מגיעה. ניהול המשלוחים מאפליקציה ייעודית למסעדה, משפרת את יכולת המעקב של המסעדה בנוגע לאותה שרשרת מסירה והשקיפות מול הלקוח - מתי יוצא המשלוח לדרך,כמה זמן נותר לו במדוייק עד שיגיע עם המנה הנכספת לפתח ביתנו. ממש כמו היכולת לתזמן בגט טקסי או אובר, שם הנוסע יכול לעקוב בקלילות אחר מסלול הנהג בכל שלב עד להגעתו פיזית אלינו.
עוד יתרון יחסי בולט בהפעלת יישום ייעודי של הזמנת מנות ממסעדה הוא היכולת לתפוס או ללכוד את הלקוח הפוטנציאלי פיזית בקרבת מקום, בזכות יכולות GPS. תזכורות בשעות ספציפיות, מבצעי הנחות,שעות שמחות וכד' - כולן יכולות מיוחדות של האפליקציות הייעודיות.
כמו כן, גם תהליך הביטול קל יותר - ניתן בקלות לבטל הזמנות ולעדכן את כל הגורמים הנוגעים בדבר. למרות שביטול אינו מוסיף לרווחיות כמובן, היכולת לבטל בקלות משפרת את תדמית המסעדה בעיני הלקוחות.
יתרון נוסף של יכולת ההזמנה מאפליקציה ייעודית / ערוץ DM / מסנג'ר היא הנראות. נראות גבוהה היא משהו שכל עסק שואף אליו. קל וחומר כשמדובר בענף כה תובעני ותחרותי כמו מסעדות. כשאותו בית עסק מדובר נמצא כבר בתוך הנייד האישי שלנו, קל לו הרבה יותר לבלוט לעין ולהניע לקוח לפעולה.
גם היכולת לבחור ולעדכן את התפריט, זאת בהתחשב בצרכים המשתנים של הלקוחות באמצעות תוכנת התראות ועדכוני סטטוס הזמנת לקוח, ערכה עולה בעשרות מונים כשמדובר ביישום ייעודי של המסעדה. האפליקציה מהווה תפריט דיגיטלי נגיש וזמין מכל מקום, אפילו ליושבים במסעדה.
דרישה מהשטח - תנו לנו להזמין אוכל אונליין!
מאז תחילת 'עידן הקורונה', שירותי אספקה והוצאה צומחים וגדלים למימדים מפלצתיים. אלה צפויים להרוויח בתעשיית האירוח כ-200 מיליארד דולר במכירות עד שנת 2025! ככל שאלה ממשיכים לגדול, כך גם הלקוח מסגל לעצמו דפוסי צריכה חדשים ופתוח יותר לשינויים ולמגמות חדשות.
לפי מחקר נוסף שנעשה בארצות הברית לאחרונה, משך זמן השימוש של מבוגרים בנייד, עלה מ-88 ל-203 דקות ביום. כמעט פי שניים וחצי בעקבות הסגרים וההתכנסות להתגוננות מפני קוביד-19 שעדיין פעיל בעולם ברמה גבוהה כפי שהכרנו בזמנים שונים בישראל.
שימוש מושכל באפליקציית מסעדות יעילה הוא דרך נהדרת למשוך אלינו קהל חדש ולגרום לו גם להיות מרוצה וגם באינטראקצייה מתמדת לעסק שלנו. אם גם אתם צריכים אפליקציית הזמנות למסעדה/ לבית קפה / למעדניה, פנו אלינו ונעשה לכם התאמה של GRAVY, אפליקציה לניהול מסעדה מתקדמת >>