קמעונאות משתנה, ויחד עם הדומיננטיות של Amazon ו- Ebay, ועם מה שמכונה "אפוקליפסת הקמעונאות", חנויות אופליין צריכות להשקיע יותר על מנת לדאוג לשימור לקוחותיהם. עם ציפיות למהירות, נוחות והתאמה אישית גבוהות מתמיד יחד עם שימוש ויישום ההרגלים אשר האינטרנט מאפשר בפשטות ובקלות, לרבים מן הצרכנים דרושה סיבה טובה ומספקת על מנת להניח את הטלפון שלהם בצד ולבקר את החנות. הדבר מזמין את הקונספט של חווית החנות המודרנית.
אמנם פתרונות חכמים כמו מציאות מדומה ו/או משלימה (Virtual and/or Augmented Reality) הופכים לפתרון האולטימטיבי עבור קמעונאים רבים במטרה למשוך ולהעסיק את לקוחותיהם, אחד מהגורמים החשובים והשכיחים הוא מוזיקת הרקע בעסק. המוזיקה נוטה לעורר רגש והיא ערוץ חובק ואוניברסלי לתקשורת רגשית אשר משפיע על הקונים על ידי בניית אווירה מותאמת, העברת ערכי המותג, ואפילו על אופן אינטראקציה עם מוצרי ו/או שרותי העסק ורכישתם. כאשר מעורבים פתרונות טכנולוגיים אחרים כגון: שילוט דיגיטלי דינמי, מערכות לנטרול ופיזור ריח חכמות וגורמים סביבתיים כמו מזג האוויר או אירועים מתוזמנים אחרים, מוזיקת הרקע של המותג עשויה להוות חלק מאסטרטגיה חזקה אשר מכילה הצמדת צרכנים לרגע הנוכחי והתחברותם למותג.
אך, על מנת להגיע ליעד זה, המקום חייב בראש ובראשונה להבטיח שפתרון המוזיקה בפני עצמו הוא השתקפות של המותג שלהם ושל מה שהם רוצים להשיג.
לעזרתכם, הנה כמה המלצות של "עשה" ו"אל תעשה" הבסיסיים שיש לקחת בחשבון בעת הטמעת פתרון למוזיקת רקע בעסק...
עשה
#1 – וודאו שפתרון המוזיקה שלכם הינו חוקי
הרישיונות הדרושים להשמעת מוזיקה בעסק אינם זהים במדינות שונות, לכן, לפני שתתחילו לפעול, עליכם לערוך מחקר וחיפוש בו תמצאו פתרון מוזיקלי המואשר על ידי החוק. הדבר ימנע מעסקכם את הסיכון של קבלת עונשים בעתיד על אי הסדרת רישיון ויאפשר לכם להשמיע את המוזיקה בעסק שלכם ללא דאגות מיותרות.
אתם מוזמנים לפנות אלינו בנושא רישיונות מוזיקה לעסקים בישראל.
בנוסף לכך, קחו בחשבון ששירותי מוזיקה פרטיים כמו ספוטיפיי (Spotify), פנדורה (Pandora), אפל-מיוזיק (Apple Music) וכד' מיועדים בדיוק לזה – שימוש פרטי בלבד. יחד עם זאת, קיים שפע של אלטרנטיבות להשמעה של מוזיקת רקע בעסקים קמעונאים באיכות שווה, קלות לניהול, ובעלות אותה כמות של אפשרויות (אם לא יותר).
#2 - קחו בחשבון את סוג המוזיקה שמתאימה למותג שלכם
במהלך בחירת מוזיקת רקע לעסק שלכם, קל ליפול במדרון החלקלק בו אתם נוטים להשמיע מוזיקה שמטרתה לרצות את טעמכם האישי ו/או להרשים ולהניח הנחות לגבי רצונות הקהל שלכם. אנשים צעירים לא בהכרח רוצים להאזין לעשרת שירי הפופ המובילים שוב ושוב למרות שהשמעת מוזיקה פופולרית עשויה להתאים לכם או אולי להוות עבורכם פתרון לטווח הקצר. מוזיקה טובה שבאמת משקפת את המסרים של העסק שלכם משפרת נקודות מגע עם טכנולוגיות דיגיטליות אחרות ומשדרגת את החוויה הפיזית של הלקוח במקום.
אלא אם כן אתם בעצמכם מומחי-על להתאמת מוזיקה, הדרך הטובה ביותר להשיג את כל מה שצוין הנ"ל היא לפנות למקצוענים, שיעבדו יחד איתכם בכדי לגרום לכם להפנים את הדרישות של העסק שלכם ולהציע לכם הצעות רלוונטיות. הדבר יבטיח ויוודא שתנצלו את מוזיקת הרקע לטובתכם בצורה היעילה ביותר.
#3 - שנו את סגנון המוזיקה שלכם בהתאם לחלקי היום
סביר מאוד שהאווירה בחנות שלכם תהיה שונה ביום ראשון בשעות הבוקר לעומת בסופ"ש בשעות הערביים ובחירת המוזיקה חייבת לשקף זאת.
במהלך זמנים מלאי עומס, כדאי ורצוי לקחת בחשבון שמוזיקה תזזיתית ומהירה מעודדת הוצאה יותר גבוהה של הלקוחות מהסיבה שהיא מניעה אותם לקבל החלטות יותר מהירות וספונטניות. בניגוד לכך, השמעת קטעים חזקים ואנרגטיים מדי עלולה להיות בלתי הולמת לתקופות השקטות בעסק שלכם. בזמנים אלו, עדיף לבחור בפסקול רגוע יותר שמתאים לדפוס המסחר.
חשבו על סוג התנהגות של הלקוחות שאתם רוצים לעודד במהלך זמנים שונים וכיצד המוזיקה שלכם יכולה לסייע למטרה, ועשויה לעזור לכם להימנע מכל אי-התאמה בין הסביבה באותה תקופת מסחר מסוימת ובבחירת שירים שלכם.
אל תעשו
#1 – אל תתפשרו על מוזיקה ״ללא תמלוגים״
כדי להימנע מתשלום רישיונות ותמלוגים מסוימים, קמעונאים ובעלי עסקים רבים אחרים בוחרים להשמיע בחנויות שלהם מוזיקה "ללא תמלוגים" (Royalty Free Music). לרוב מעשה זה מכונה בשם "soundalike", הכולל זמרי כיסוי (covers) שמבצעים שירים ידועים. נתעלם לרגע מהעובדה שהשמע פומבית של מוזיקה כזאת בעסק גם דורשת הסדרת רישיונות ודורשת תשלום של לפחות חלק מהתמלוגים… לאוזן הלא מיומנת הכיסויים הללו אולי נשמעים כמו הדבר האמיתי, אך המודעות לעובדה שהשימוש ב-"soundalike" אינו במקום ואיכותם הירודה של השירים עלולים להתעלות על האשליה שנוצרת בקרב הלקוחות שזהו "הדבר האמיתי": כאשר לקוחותיכם מצפים לשמוע שיר אהוב עליהם, אך במקוםו זוכים לפגוש את גרסת ה-״wannabe״ שהיא גם לא קול ערב לאוזניכם, ייתכן שזה יהיה מעצבן ומאכזב מאוד.
במידה ואתם רוצים לקדם תפיסה חיובית ואיכותית לגבי המותג שלכם, הסדירו את הרישיונות ושלמו את התמלוגים הדרושות כדי להבטיח ולדאוג לדבר האמיתי עבור לקוחותיכם.
#2 – אל תתעלמו מהלקוחות שלכם
ניתוח תגובת הצרכנים למוזיקה בחנות עשוי להיות חיוני לשיפור חוויית הלקוח.
אמנם תכנון מראש של המוזיקה שתושמע וכיצד היא מתאימה לאסטרטגיה הדיגיטלית הכוללת שלכם הן פעולות ונקודות חשובות, אך ברגע שהמוזיקה "חיה" ועובדת בזמן אמת תוכלו לשפוט מה באמת עובד. שימו לב לאופן שבו הלקוחות שלכם מגיבים לשינויים בפסקול וחפשו אחר שינויים בהתנהגות כאשר, למשל, אתם מכוונים את העוצמה.
בנוסף, חשבו אם הלקוחות שנמשכים לחנות הם קהל היעד שלכם. אם לא, מדוע? ייתכן שתצטרכו לבצע כמה שינויים על מנת לוודא שאתם מעבירים את המסר הנכון שאליו אתם מתכוונים ופונים לדמוגרפיה האידיאלית שלכם בכדי להכניס את הלקוחות הללו לתוך העסק.
#3 – אל תתעצלו
קטעי מוזיקה חוזרים או מתארכים עלולים לפגוע בתפיסתו של הלקוח בנוגע לעסק שלכם, כמו כן גם נתינת הזדמנות למתחרים שלכם להאשים אתכם או "לתפוס אתכם על חם". על מנת למשוך ולהשיג את ההשפעה של הפתרון המוסיקלי לטווח הארוך, עליכם לוודא שאתם עוקבים אחר מוזיקת הרקע שלכם באופן קבוע, מרעננים רשימות השמעה כל שבוע-שבועיים לפחות והבטיחו שאותם פלייליסטים בדיוק לא מכווננים לנגן כל יום באותן שעות - העובדים שלכם יעידו על כמה שזה יכול להיות מתיש מעצבן! בתמצות כל ההוראות הללו ניתן לקרוא להן בפשטות "עבודה שחורה" - לשם כך קיים הפתרון המוסיקלי שארטינקס מציעה ובכך חוסך לכם את העבודה ואת כאב הראש אשר כרוך בה.
דבר נוסף שארטינקס דואגת לעשות עבורכם הוא להתעדכן בפעולות של בעלי עסקים אחרים מכיוון שהדבר יאפשר לכם לראות כיצד המוזיקה, הטכנולוגיה וניסיונכם הכללי משתווים, ויסייע לכם להישאר 'בתוך המשחק'.
נשמח לייעץ ללא התחייבות >>